wtorek, 2 lutego 2016

Zimowy katar

Zima wszystkim nam kojarzy się ze śniegiem, mrozem i katarem. W tym roku śniegu nie widać, mrozy też już chyba minęły.. a katar? Ja swój mam już za sobą :) Każdy z nas zastanawia się czasem jak sobie z nim poradzić, kiedy zwykła herbata z malinami i ciepłe skarpety już nie wystarczają?
Poszperałam trochę w sieci, przeszukałam kilka publikacji, zaczerpnęłam porady u doświadczonej babci i mam dla Was kilka pomysłów :) Mam nadzieję, że okażą się skuteczne :)

Katarem zarażamy się poprzez drogę kropelkową, którą tzw. rhinowirusy przenikają do naszego organizmu. Potrafi być naprawdę uciążliwy, skutecznie odbierając nam chęci do wszelkiej aktywności. Jak zatem zadziałać?

Oczywiście, istnieje cały szereg znanych nam wszystkim sposobów, mniej lub bardziej skutecznych. Jednym z nich jest oczywiście kilka dni zwolnienia, ciepła kołdra, cytryna i herbata z malinami. Jest to jednak sposób, w którym w zasadzie bardziej "odczekujemy" kiedy infekcja minie niż sami ją zwalczamy.
Sposobem wartym uwagi są krople i spray'e do nosa. Wpuszczamy je i już po chwili czujemy poprawę. Dla mnie ten sposób jest dość drastyczny, ale przyznaję, że pomaga. Na rynku jest już wiele rodzajów tego typu leków, zwykle bez recepty.
Innym sposobem są inhalacje. Te najbardziej skuteczne przygotowuje się z rumianku, czasem z domieszką olejków miętowych lub eukaliptusowych. Dobre efekty przynosi też gorąca kąpiel z olejkiem miętowym, sosnowym lub eukaliptusowym oraz wymoczenie stóp w gorącej wodzie. Zadziała to jednak jedynie wówczas, gdy choroba jeszcze się nie rozwinęła.
Kiedy mamy katar, musimy pamiętać o spożywaniu dużej ilości płynów. Wówczas wydzielina się rozrzedza i łatwiej nam się jej pozbyć. Powinniśmy zawsze używać jednej chusteczki higienicznej tylko jeden raz, aby zapobiec dalszemu przenoszeniu zarazków.
W okresie przeziębienia warto zadbać o mieszanki rozgrzewające. Świetnym pomysłem jest  czerwone grzane wino z goździkami i gałką muszkatołową lub herbata "z prądem". UWAGA! Sposób ten stosujemy tylko wtedy, kiedy nie stosujemy żadnych środków farmakologicznych. Pamiętajmy o zwiększeniu dawki witaminy C i o tym, by nie dopuścić do zmarznięcia stóp.
Ważne jest, by leków nie stosować dłużej niż 3-4 dni. Jeśli po tym czasie przeziębienie nie minie, musimy zgłosić się do lekarza, bo objawy przeziębienia bardzo łatwo jest pomylić z grypą, która możesz przynieść znacznie poważniejsze konsekwencje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz